Vo všeobecnosti môžeme zhrnúť, že sa venujeme najmä informáciám o nasledujúcich oblastiach informácií:

  • Vedenie denných účtovných záznamov spoločnosti podľa platných slovenských účtovných štandardov v súlade s požiadavkami klienta (aj dvojjazyčne – SJ,AJ)
  • Účtovanie a evidencia vystavených faktúr a dobropisov
  • Účtovanie a evidencia predpísaných splátkových kalendárov (vyplývajúcich zo zmluvy)
  • Účtovanie prijatých faktúr a dobropisov schválených klientom
  • Evidencia prichádzajúcich a odchádzajúcich platieb klienta (reporting o stave bankových účtov, zadávanie platieb podľa požiadaviek klienta)
  • Účtovanie bankových výpisov –  prichádzajúcich a odchádzajúcich platieb, bankových poplatkov, úrokov, kurzových rozdielov – automaticky, na dennej báze
  • Účtovanie pokladne, inventarizácia pokladničnej hotovosti
  • Účtovanie, evidencia a inventarizácia dlhodobého majetku, výpočet a zaúčtovanie účtovných odpisov, výpočet daňových odpisov
  • Účtovanie časového rozlíšenia nákladov a výnosov
  • Spracovanie podkladov na základe požiadaviek klienta pre účely reportingu a následne aj spracovanie reportov ak je žiadúce
  • Príprava a poskytnutie podkladov k tvorbe budgetov
  • Účtovanie interných dokladov
  • Účtovanie opravných položiek k pohľadávkam, k budove, ich evidencia, výpočet
  • Vystavenie, evidencia a sledovanie splátkových kalendárov k neuhradeným pohľadávkam
  • Evidencia a spracovanie dane z pridanej hodnoty, podávavanie výkazov DPH správcovi dane na základe plnej moci udelenej klientom
  • Pohľadávková agenda – zasielanie upomienok, pravidelný týždenný report o neuhradených pohľadávkach klientovi, telefonické urgencie neuhradených pohľadávok, účtovanie zápočtov
  • Príprava mesačných a štvrťročných výkazov pre Štatistický úrad SR
  • Príprava výkazov pre Národnú banku Slovenska
  • Príprava podkladov pre daň z príjmu právnických osôb, príprava podkladov na výpočet splatnej a odloženej dane z príjmov pre klienta alebo jeho daňového poradcu, spolupráca pri príprave daňového priznania, účtovanie dane z príjmov PO, zabezpečenie úhrady DPPO, prípadne záloh na DPPO, podávanie DPPO a výkazov na základe plnej moci udelenej klientom
  • Príprava a predkladanie účtovnej závierky v zákonom stanovenej lehote, spolupráca pri príprave a spracovaní ďalších potrebných dokumentov (výročná správa, návrh na schválenie ročnej účtovnej závierky)
  • Komunikácia s daňovým úradom a daňovým poradcom klienta
  • Komunikácia s auditormi a príprava podkladov pre audit podľa požiadaviek
  • Uzávierka účtovných kníh a spracovanie inventarizácie účtov na ročnej báze
  • Zabezpečenie archivácie dokladov podľa požiadaviek klienta


Vykazovanie


Spoločnosť CBRE pripravuje správy podľa požiadaviek klienta. Vo všeobecnosti môžeme zhrnúť, že sa venujeme najmä informáciám v nasledujúcich oblastiach:

  • Stav prenájmu – zoznam nájomníkov
  • Pravidelná kontrola príjmov z prenájmu a iných výnosov v prípade, že spoločnosť CBRE poskytuje finančné služby a vedenie účtovníctva spoločnosti. V opačnom prípade spoločnosť CBRE poskytuje relevantné informácie na vykazovanie účtovníkovi klienta
  • Pravidelná revízia nákladov – prevádzkové náklady, marketingové náklady, investície  a ďalšie náklady v prípade, že spoločnosť CBRE poskytuje finančné služby a vedenie účtovníctva. V opačnom prípade spoločnosť CBRE poskytuje relevantné informácie potrebné na vykazovanie účtovníkovi klienta
  • Správy o pohľadávkach (v závislosti od požiadavky klienta navrhujeme dvakrát mesačne) v prípade, že CBRE poskytuje finančné služby a vedenie účtovníctva. V opačnom prípade spoločnosť CBRE poskytuje relevantné informácie na vykazovanie účtovníkovi klienta
  • Prehľad rokovaní s nájomníkmi, udalosti na nehnuteľnosti, informácie o marketingových aktivitách, správa o stave majetku a ďalšie v prípade potreby
  • Podávanie mesačných správ klientovi vo forme štandardnej správy schválenej klientom, poskytovanie nasledujúcich správ klientovi:

Nájomníci:
  • Prehľad nájmov, ukončenie prenájmu (možnosti na prerušenie) a možnosti na obnovu (obnovenie), prehodnotenie trhového nájomného, zásadné údaje
  • Zábezpeky a dodatočné záruky

Finančné výstupy (na monitorovanie obratu vlastníkov):
  • Všetky príjmy, prijaté prostriedky, náklady a výdavky
  • Databáza dlžníkov, prehľad všetkých nevyrovnaných platieb

Súvisiace služby

Spoločnosť CBRE zabezpečuje všetky činnosti súvisiace s každodennou prevádzkou nehnuteľnosti a v mene klienta komunikuje s tretími stranami a zabezpečuje synergiu ich činností a záujmov
Pomáha vám dosiahnuť energetické ciele, zvýšiť efektívnosť a znížiť náklady